Niezbędnym elementem umożliwiającym osiągniecie sukcesu przez dane przedsiębiorstwo, jest umiejętna reinterpretacja swojego wizerunku pod odbiorcę internetowego! Umożliwia ona nie tylko opowiedzenie o marce i przedstawienie czynników ją wyróżniających, ale przede wszystkim ukazanie stojących za jej działaniem wartości.
Marketing cyfrowy w rozwoju marki to współcześnie najważniejszy aspekt funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa. Każda firma chcę maksymalizacji zysków, a właśnie to marketing cyfrowy pozwala dotrzeć do klientów na niespotykaną wcześniej skalę.

Rozwój horyzontów
Wszystkie marki o międzynarodowym charakterze działalności poświęcają ogromne środki na infrastrukturę związaną z marketingiem. Jednak perspektywa dotarcia do tysięcy nowych klientów musi zostać skonfrontowana z wymaganiami i potrzebami mieszkańców danego kraju, ich przyzwyczajeń, preferencji oraz charakterystycznych zachowań. Bez odpowiedniego rozeznania bardzo szybko może się okazać, że komunikacja jest nieskuteczna, a tysiące złotych uciekają w stratosferę.


Najważniejszy jest wynik!
Marketing cyfrowy jest niezwykle atrakcyjny dla przeważającej liczby przedsiębiorstw z racji łatwej możliwości porównania stosunku wydatków do otrzymanych efektów. Specjalistyczne programy analityczne pozwalają prześledzić drogę użytkownika prowadzącą od reklamy do zakupu, a tym samym określić koszt pozyskania klienta. Porównujemy to z kwotą przychodu… i już mamy informację czy reklama była opłacalna, czy nie.

Kampanie marketingowe… na mobilu!
Urządzenia mobilne takie jak smartfony czy tablety stały się głównym narzędziem komunikacji, pozyskiwania informacji, a dla niektórych z nas nawet i pracy.
Każdy z nas lubi szybkie i wygodne zakupy na Allegro albo ciepły posiłek zamówiony tuż pod nasze drzwi. To właśnie marketing cyfrowy pozwala dotrzeć do tak ogromnej liczby odbiorców! Dobry marketingowiec ma tego pełną świadomość i pamięta o dostosowaniu widoku strony pod urządzenia mobilne albo o odpowiednich proporcjach zdjęcia, tak żeby dobrze się prezentowało na niewielkim ekranie.


Zasięgi, zasięgi, wyświetlenia…
Coraz więcej platform społecznościowych dąży do większej automatyzacji wyświetlania reklam. Nawet jeśli grupa odbiorców, która się wyświetla ma 2 miliony osób, to Facebook i tak wybiera zaledwie kilka tysięcy z nich. I potem powtarzalne reklamy męczą niezainteresowanych użytkowników, a pieniądze z budżetu lecą… a przecież można to zoptymalizować lepiej!Jednak do tego potrzeba wiedzy z zakresu możliwości wykluczeń, które daje interfejs Facebooka.
Reklamy wideo i reklamy statyczne w YouTube
Reklamy na tej platformie streamingowej cieszą się ogromną popularnością i znacząco poprawiają szanse na wyższy zwrot z inwestycji (ROI). Jednak stworzenie prawdziwie spersonalizowanych reklam wymaga pewnego nakładu sił… a to już nie dla każdego jest takie zachęcające!

Opinie klientów i badania rynku
Szczególną zaletą marketingu internetowego jest możliwość otrzymania natychmiastowej informacji zwrotnej od klientów. Opinie, komentarze, uwagi do produktów oraz wyniki reklam – to wszystko zostaje podane na tacy i tylko czeka na rzetelną analizę. Bardzo szybko można podjąć odpowiednie działania, określić, w jakim stopniu pożądaną jest dana usługa i co można zoptymalizować w celu szybszego i skuteczniejszego dotarcia do klientów.
Podsumowanie
Aby dana firma mogła wyprzedzić konkurencję, to koniecznie musi opanować zagadnienia związane z reklamą i budowaniem wizerunku w przestrzeni cyfrowej. Bez odpowiedniej analizy klienta, rozeznania rynku, sprawdzania informacji zwrotnej oraz znajomości wewnętrznego działania automatycznych algorytmów, budżet marketingowy będzie bezmyślnie przepalany na nieskuteczne komunikaty marketingowe.