LemonMedia Agency
LemonMedia Agency
  • Home
  • Oferta
  • Referencje
  • News
  • Kontakt

Wyjątkowe zalety niemieckiego rynku e-commerce

image
image
image
image
image
image
image
  • Kategoria Bez kategorii
  • Aktualizacja 18/11/2021

Niemcy to najbogatsza gospodarka w Unii Europejskiej, a jej rynek e-commerce systematycznie staje się coraz bardziej atrakcyjny dla zagranicznych „detalistów” Jakie informacje mogą być szczególnie pomocne dla organizacji zainteresowanych wejściem na ten rynek?


NIEMCY – silna gospodarka  i wysoka zdolność Nabywcza

W oparciu o analizę Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska), można łatwo wywnioskować, że istnieją dwa główne powody, dla których polscy przedsiębiorcy tak bardzo cenią sobie niemiecki rynek. Są to: dotarcie do nowych klientów oraz potrzeba zwiększenia skali działania. 

Rynek niemiecki charakteryzuje stabilność, którą najłatwiej można zaobserwować, analizując PKB. Pomimo sytuacji pandemicznej oscyluje on w okolicach 3,8 tryliarda dolarów rocznie.

E-SPRZEDAŻ w Niemczech

W Niemieckim handlu detalicznym prawie połowę wzrostu sprzedaży stanowi właśnie handel internetowy. Jest to powiązane z bardzo wysokim wskaźnikiem komputeryzacji społeczeństwa niemieckiego – ponad 93% niemców ma dostęp do internetu, podczas gdy europejska średnia wynosi 81%.

Jak wielu z niemieckich użytkowników internetu dokonuje zakupów on-line…? Aż 92%! Gdy weźmiemy pod uwagę liczbę ludności tego kraju wynoszącą ponad 83 miliony mieszkańców, to końcowe wyliczenia naprawdę robią wrażenie. W Polsce liczba użytkowników internetu, którzy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zrobili zakupy on-line, wynosi niecałe 80%.


Kto i w jaki sposób kupuje w niemczech?

Najliczniejszą grupę społeczną według badań z 2020 roku stanowią osoby w wieku 20-39 lat. Jest to prawie połowa (44,6%) wszystkich kupujących.

WYKRES 1

W zakupach on-line minimalną większość stanowią kobiety – przewaga wynosi 53 do 47 procent.

Największymi graczami na rynku tego kraju dominują takie platformy jak Amazon, Zalando, Otto oraz Media Markt. Przestrzeń rynkowa wydaje się nie mieć granic i zawsze znaleźć miejsce dla nowych graczy oraz ich oferty.

WYKRES 2


„WYBIERZ FORmĘ DOSTAWY I PŁATNOŚĆ”

W tym aspekcie kluczową rolę odgrywają usługi Deutche Post DHL. Narodowy wykonawca usług pocztowych cieszy się bardzo wysokim zaufaniem i udziałami w rynku w wysokości aż 77 procent.

Najpopularniejszą formą płatności jest ta „za pobraniem” – niemiecki klient lubi mieć pewność co do wybranego produktu. Częstym wyborem jest także

  • PayPal
  • Sofort / Klarna
  • Polecenie zapłaty
  • Karta kredytowa


Język jako droga do ZAUFANIa KLIENTÓW:

Dla klienta niemieckiego absolutnie niezbywalna jest obsługa w jego języku. To właśnie wokół takich szczegółów jak niemiecki numer telefonu kontaktowego oraz pełnej znajomości języka przez call-center buduje się wiarygodność organizacji.

image Prev Kluczowe elementy w momencie wkraczania zagranicznej firmy na polski rynek… 18/11/2021
Wartość polskiego rynku e-commerce 18/11/2021 image Next

Popularne wpisy

25/03/2022

5 powodów, dla których marketing cyfrowy jest kluczowy przy rozwoju marki

01/02/2022

LemonMedia w nowej lokalizacji w Kolonii w Niemczech

21/01/2022

Rekrutujemy – dołącz do Lemon Media!

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Ze względu na RODO zaktualizowaliśmy Politykę Bezpieczeństwa i Politykę Prywatności. Dowiedz się więcej .

Get inspired to make the most of today!

  • Polityka prywatności

  • Gdańsk - Poland
  • +48 609 179 007
  • +49 151 711 524 19
  • info@lemon-media.pl

2021 LemonMedia Agency

Get A Lemon :)