Polski rynek e-commerce przebił już barierę wartości wynoszącą 100 mld PLN, czyli prawie 22 mld euro. Blisko 80% polskich użytkowników Internetu wykonuje zakupy w sieci!
Tak kolosalne przebicie oczekiwań specjalistów zostało spowodowane epidemią covid-19. Jeszcze w 2019 roku szacowano, że maksymalny wzrost wyniesie 80 mld złotych.
W okresie pandemii znacząco wzrosła liczba sklepów internetowych w Polsce i Niemczech!
Dlatego dla firm z branż sprzedających w e-commerce, również zagranicznych (Niemcy, Holandia, Finlandia itp.), jest jeszcze bardzo dużo do zdobycia w Polsce.
Każdego dnia w Polsce powstaje ponad 30 nowych sklepów internetowych, a na to zapotrzebowanie umiejętnie odpowiadają prywatne i Państwowe firmy kurierskie, których dzienny „pik” wynosi nawet milion paczek.
Zagraniczne firmy (Niemieckie, niderlandzkie, norweskie itp.) są żywo zainteresowane polskim rynkiem – Amazon posiada w Polsce kraju już 9 centrów logistycznych, z których każdy czerpie pełnymi garściami ze stosunkowo atrakcyjnego kosztowo rynku pracy oraz dynamicznie wzrastającego udziału kanałów internetowych w handlu detalicznym.
Ogólną tendencję wzrostową najlepiej prześwietlić przyglądając się „krajobrazowi magazynowemu” w naszym kraju, który rozwija się nie tylko pod względem liczby obiektów, ale także zwiększenia zapotrzebowania na powierzchnię logistyczną oraz wzrost wymagań co do specyfikacji technicznej, oraz wyposażenia budynków.
Światowa wartość rynku e-commerce wynosi 717 mld euro, co stanowi liczbę wręcz kolosalną na tle Polski. Jednak od tej wartości o wiele ważniejsza jest ogólna światowa tendencja wzrostowa, która przekłada się także na lokalny rynek. Szczególną szansę dostrzega się w rozwoju usług paczkomatów oraz lepszego przystosowania sklepów internetowych do ruchu mobilnego.
- Google ads w Niemczech, jak tworzyć skuteczny marketing na Niemcy?
- Prowadzenie Social Media w Niemczech, jak wejść na Niemiecki rynek?
- Influencerzy w Niemczech, polsko-niemiecka agencja marketingowa