
W Niemczech, szybkie płatności on-line są kluczowym elementem odpowiadającym za konwersję na ostatnim etapie sprzedaży e-commerce.

W jaki sposób Niemcy najchętniej dokonują płatności internetowych?
- Zakup na rachunek – czyli opłacenie towaru po odebraniu, na podstawie rachunku. Kupujący ma 14 dni na uregulowanie płatności lub zwrot towaru – 32,8%
- PayPal – czyli szybki, bezpieczny przelew – 20,2%
- Sepa Lastschrift – czyli polecenie zapłaty – 18,3%, charakterystyczne dla niemieckiego rynku wystawianie dokumentu / faktury nie bezpośrednio do kupującego, ale do jego banku, który pobiera płatność z konta za zgodą kupującego. Brzmi to skomplikowanie, ale w rzeczywistości jest bardzo wygodne i bezpieczne, a szczególnie często z tego rozwiązania korzysta sklep Amazon
- Płatność kartą kredytową – Visa lub MasterCard – 10,5%
- Płatność w ratach – 3,9%




Warto wziąć pod uwagę przystępność systemów płatności z perspektywy klienta e-commerce
- Częstotliwość/szybkość wypłaty środków – niektóre bramki płatności ograniczają liczbę lub częstotliwość przelewania środków na firmowe konto,
- Obsługiwane karty – najpopularniejsze są oczywiście Visa i MasterCard. Obie warto obsługiwać w swoim sklepie internetowym,
- Wersje językowe – prowadząc sklep w kilku wersjach językowych, warto od razu posiadać przetłumaczone elementy/podstrony odpowiadające za dokonanie płatności,


Oraz kwestie finansowe:
- Opłata aktywacyjna – konieczność opłacenia symbolicznych kwot (do 10 zł) – wyjątkiem jest np. PayU, w przypadku którego koszt dołączenia do systemu wynosi ok. 200 zł,
- Wysokość prowizji pobierana przy transakcji – system będzie pobierał marżę ze sprzedaży – jest to kluczowy element w procesie podejmowania decyzji o współpracy,
- Koszty wypłaty środków z konta – kolejne opłaty obniżające marżę ze sprzedaży. Ich gruntowane przeanalizowanie pozwoli uchronić się od dodatkowych kosztów,
- Opłata pobierana za zwrot środków przy odstąpieniu od umowy (tzw. opłata chargeback) – w Polsce, przedsiębiorcy muszą respektować prawo konsumentów do zwrotu towaru w ciągu ustawowych 14 dni. Niektórzy pośrednicy zajmą się za nas przelewem środków na konto nabywcy, ale może się to wiązać z dodatkową opłatą,
Rozpocznij kampanię reklamową w Niemczech z Polsko-niemiecką agencją marketingową.
