LemonMedia Agency
LemonMedia Agency
  • Home
  • Oferta
  • Referencje
  • News
  • Kontakt

Jakie są systemy paczkomatowe — Niemcy?

image
image
image
image
image
image
image
  • Kategoria Firmy Kurierskie
  • Aktualizacja 18/07/2022

O ile w Polsce paczkomaty to najchętniej wybierany przez konsumentów sposób dostawy, o tyle w Niemczech… No właśnie. Jak ta kwestia wygląda u naszego zachodniego sąsiada?

Podobnie jak w Polsce – Niemcy bardzo chętnie korzystają z opcji nadawania oraz odbioru przesyłek w paczkomatach.

W porównaniu do Polski mają ich jednak o ponad połowę mniej. Według danych z 2021 roku, na terenie Niemiec znajdowało się zaledwie 6 500 paczkomatów – natomiast w Polsce było ich wtedy 15 000.

Packstation – czyli niemiecki lider automatów paczkowych

Packstation to niemiecki odpowiednik naszych rodzimych paczkomatów, który oferuje Deutsche Post. Głównym przewoźnikiem, który dostarcza przesyłki w tym przypadku jest DHL. Po praz pierwszy paczkomaty w NIemczech pojawiły się w 2003 roku.

Każdy mieszkaniec Niemiec może bez problemu zarejestrować się na stronie dhl.de, aby aktywować tę usługę – dotyczy to także obcokrajowców z meldunkiem.

Władze DHL zapowiadają również dalsze inwestycje w sieć automatów paczkowych w Niemczech po to, aby zapewnić niemieckim konsumentom jeszcze łatwiejszy dostęp do sieci ich usług.

O ile w Polsce prym pod względem paczkomatów wiedzie InPost, w Niemczech są to automaty – DHL Packstation. [fot. Deutsche Post DHL]

Niestety w 2022 roku nie ma jeszcze bezpośredniego połączenia pomiędzy polskimi przewoźnikami obsługującymi paczkomaty a niemieckimi paczkomatami Packstation. Jest to spore utrudnienie dla sprzedawców z Polski, którzy chcieliby sprzedawać swoje produkty do Niemiec.

Są jednak inne sposoby, by nadać przesyłkę do niemieckich klientów za pośrednictwem paczkomatów.

Automaty paczkowe DPD

Jednym z przewoźników, który oferuje międzynarodowe przesyłki kurierskie, za pośrednictwem paczkomatów jest DPD. DPD Pickup Station to sieć około 2600 automatów paczkowych rozsianych na terenie całej Polski oraz aż 70 000 punktami odbioru w Europie – w tym i w Niemczech.

Cała oferta DPD Pickup Station znajduje się tutaj.

Czy DHL to najlepsza opcja?

Nie ulega jednak wątpliwości, że najpopularniejszym dostawcą w Niemczech jest właśnie DHL – to niekwestionowany lider niemieckiego rynku.

Grupa Deutsche Post DHL działa w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie, co czyni ją najbardziej międzynarodową firmą na świecie. Dostępność tego przewoźnika także w Polsce to bezpośrednia droga dotarcia z produktem do niemieckiego klienta – dlatego warto mieć ją na uwadze podczas planowania sprzedaży do Niemiec.

Warto mieć jednak na uwadze także to, że wielu Niemców jest dość sceptycznych, jeśli chodzi o samą koncepcję paczkomatów. W porównaniu do Polski – automatów paczkowych w Niemczech jest dwukrotnie mniej. Bardzo często zdarza się, że paczkomat najbliżej miejsca zamieszkania konsumenta jest całkowicie zajęty. W takiej sytuacji kupującego czeka niestety wyprawa po odbiór paczki do innego automatu – niejednokrotnie na drugi koniec miasta.

Dlatego oprócz dostawy za pośrednictwem automatów paczkowych – przy okazji sprzedaży do Niemiec, warto także uwzględnić opcję dostawy przesyłki kurierskiej do domu, by konsument miał w tej kwestii wybór.

Sprzedawaj do Niemiec z Polsko-Niemiecką agencją marketingową!

Napisz do nas!
image Prev Allegro Ads – poradnik dla zagranicznego przedsiębiorcy 20/07/2022
Systemy płatności w sklepach internetowych – Niemcy! 20/07/2022 image Next

Popularne wpisy

09/03/2023

Startujemy z płatnym programem stażowym!

04/01/2023

LemonMedia w nowej siedzibie – BCB Gdańsk!

02/01/2023

Lemon Media w 22. edycji akcji Szlachetna Paczka

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Ze względu na RODO zaktualizowaliśmy Politykę Bezpieczeństwa i Politykę Prywatności. Dowiedz się więcej .

Get inspired to make the most of today!

  • Google Ads w Niemczech
  • Social Media w Niemczech
  • Polityka prywatności

Kontakt

  • Gdańsk - Poland
    Cologne - Germany
  • +48 609 179 007
  • +49 1523 76 89 297
  • info@lemon-media.pl

2023 LemonMedia Agency

Get A Lemon :)