Współcześnie każda firma chcąca w pełni zaznaczyć swoją obecność w internecie, musi zainwestować w reklamę w wyszukiwarce Google. To dzięki niej jesteśmy w stanie dotrzeć do… 32 milionów Polaków! Takiej liczby na pewno żaden przedsiębiorca nie chce zlekceważyć!
Jakie formy reklam Google są najbardziej skuteczne?
Search, czyli klasyczne wyszukiwanie!
Szukasz nowej pralki? To już czas na zmianę firanek? A może szukałaś po prostu nowego przepisu do gotowania, jednak zainteresowała Cię promocja na mikrofalówkę?
Na oferty sprzedażowe w sieci wyszukiwania Google naprawdę nie jest ciężko trafić. O kolejności wyświetlania reklam decyduje tak zwana aukcja. Szperacze Google sprawdzają, jakie firmy przewidziały określone frazy dla swoich reklam Google Ads/Facebook Ads, a potem wyświetlają je w kolejności adekwatnej do wyznaczonego przez marketingowców maksymalnego CPC, czyli najwyższego możliwego kosztu za pojedyncze „kliknięcie”.
Na początku może się wydawać to dosyć skomplikowane. Jednak słowo „aukcja” pasuje tutaj idealnie. To tak jakbyśmy chcieli umieścić nasz bilbord reklamowy na bardzo ruchliwej trasie – musimy przebić oferty innych firm, tak żeby to nasza była na pierwszym miejscu.
Jednak warto pamiętać, że na aukcji Google nie zawsze wygrywa ten, kto przewidzi najwyższy budżet dla swoich reklam. Okazuje się bowiem, że miejsca od 2 do 3 są niewiele mniej chętnie „klikane” przez odbiorców. Dlaczego? Dla klientów znaczenie ma nie tylko kolejność wyświetlania, ale również sama treść reklamy. Jest ona podzielona na tak zwane nagłówki, czyli po prostu krótkie przekazy informujące o ofercie.
Reklama w wyszukiwarce internetowej składa się z trzech elementów:
- Wybranie odpowiednich fraz – w taki sposób, żebyśmy wyświetlili się na takie słowa, jakie wpisują klienci mogący zainteresować się naszymi usługami.
- Odpowiednie zarządzanie budżetem – tak, żeby wygrywać możliwie najwięcej aukcji przy jednoczesnej pełnej kontroli kosztów.
- Dobranie treści reklam – klient musi zostać skutecznie przekonany, że to właśnie u nas powinien zakupić dany produkt lub usługę!
Jednak co jeśli klient wszedł na naszą stronę, ale nie zdecydował się na zakup?
Remarketing – Skuteczna reklama Google Ads
Czyli reklamy graficzne na serwisach współpracujących z Google! Na pewno je znacie! Efektowne banery z produktami zachęcają Was do powrotu na stronę, ponownego przemyślenia zakupu, a może nawet skorzystania z promocji. Jednak i tutaj należy zachować ostrożność – w końcu nie chcielibyście wyświetlić swoich reklam użytkownikowi, który na Waszą stronę wszedł przez przypadek!
Często należy również wykluczyć osoby, które dokonały już u Was zakupu! Żaden sprzedawca nie chce „zamęczyć” biednego klienta reklamą produktu, który ten właśnie kupił! Ale może za kilka miesięcy warto przypomnieć mu się z nową ofertą lub akcesoriami do posiadanego urządzenia… wszystko jest możliwe!
Powrót klienta do koszyka zakupów
Klient porzucił koszyk tuż przed opłaceniem produktu? Na pewno warto mu o sobie przypomnieć! To najskuteczniejsza forma remarketingu, bo w końcu nasz użytkownik był tuż przed realizacją zakupu! Jak wyodrębnia się właśnie takie osoby? Tu z pomocą przychodzi Google Analytics, dla którego takie działania po podłączeniu do strony nie stanowią najmniejszego problemu!
Marketing – Display
Reklam graficznych w Google można również użyć do dotarcia do zupełnie nowych klientów! Google dostarcza odpowiednie narzędzia pozwalające wybrać niezwykle szerokie grupy docelowe! Masz nowy, rewolucyjny produkt? Internauci muszą się o nim dowiedzieć!
A skoro przeważająca większość populacji jest wzrokowcami… to nic ich nie zachęci równie mocno do zakupów, jak efektowne reklamy graficzne na ich ulubionych stronach!
W LemonMedia wiemy, że specyfika niektórych produktów sprawia, że najczęściej kupuje się je nie za pomocą telefonu, ale wyłącznie na komputerze! Większy ekran pozwala najdokładniej przyjrzeć się szczegółom i podjąć najlepszą zakupową decyzję. Być może warto wyświetlić reklamę tylko dla użytkowników danego typu urządzeń…? To również jest do zrobienia!
Strategia reklamy internetowej w Google Ads
Odpocznijmy na chwilę od grafik i powróćmy do fraz! Odpowiednio licznej grupie odbiorców możemy przypomnieć się również za pomocą reklamy searchowej! Wystarczy odpowiednio zmodyfikować ustawienia przy konfiguracji reklamy.
A co gdyby tak połączyć grafikę i tekst?
Wykorzystanie Google Shopping!
Niezbędny element każdego internetowego sklepu! W końcu kto z nas nie lubi poprzewijać kart z ofertami i wybrać produkt nie tylko na podstawie wyglądu, ale również ceny! Implementacja tego rodzaju reklamy nie przysparza wiele problemów doświadczonemu zespołowi. Przekreślona cena oznaczająca obniżkę albo wysoka ocena od innych kupujących na pewno pomogą w promocji danego produktu!
Specyfika polskiego rynku
Podczas sprzedaży swoich produktów zawsze należy brać pod uwagę charakterystykę określonego rynku. W Polsce, przy podejmowaniu decyzji zakupowych zwracajmy uwagę zarówno na rzetelne i techniczne recenzje, jak i opinie zwykłych użytkowników. Bardzo ważne dla nas są również wszelkiego rodzaju okazje i promocje – czego jak czego, ale kilkuprocentowej zniżki żaden Polak nie może odpuścić!
Jakie hasła Polacy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google? Okazuje się, że bardzo często szukamy informacji dotyczących wydarzeń sportowych! Kolejne rekordy Lewandowskiego, sukcesy Igi Świątek, czy (ekhem…) wyczyny polskiej reprezentacji w piłkę nożną nieprzerwanie interesują każdego użytkownika polskiej części internetu.
Wśród najpopularniejszych zapytań do „wujka Google” swoje miejsce znajduje zwykła ciekawość świata, o czym świadczy, chociażby niesłabnąca popularność zapytania „dlaczego niebo jest niebieskie?”. Jednak owa ciekawość obejmuje również prozaiczny aspekt kupna i sprzedaży. W Polsce pod tym względem najpopularniejsze są tematy powiązane z modą oraz branżą beauty. Przez cały rok szukamy promocji dotyczących dużego i małego AGD, a w okresie wiosennym królują zapytania o akcesoria do grillowania. Sukcesy sportowców przełożyły się z kolei na popularność zapytań o… buty do biegania! W końcu gdzieś trzeba spalić tę smażoną karkówkę!
Wyszukiwarka Google i pozycjonowanie reklamowe
to nie tylko niezbędny element codzienności, bez którego miliony ludzi nie wyobrażają sobie codziennego poruszania się po internecie. To przede wszystkim szansa dla każdego przedsiębiorstwa na wypłyniecie na szerokie wody i postawienie na możliwie najczytelniejszy system reklamowy na świecie.
Jednak szalona popularność tej usługi doprowadziła do silnej konkurencji i walki o niemalże każdą frazę. Z tego powodu dobrze jest zaufać zespołowi specjalistów, którzy zoptymalizują zarówno efektywność sprzedaży, jak i wydatki.