Media społecznościowe to znaczący czynnik wpływający na życie klientów, dlatego stanowią one istotną część strategii każdego marketera. Być może już znasz najlepsze praktyki w mediach społecznościowych, tworzenie angażującej treści i osiąganie wyników. Jednakże możliwe, że nie osiągniesz takich samych rezultatów, przenosząc swoją obecną strategię mediów społecznościowych na skalę międzynarodową. Międzynarodowe media społecznościowe wymagają dodatkowego czasu i wysiłku, jakie poświęcisz im, biorąc pod uwagę istotne wyniki, jakie mogą przynieść w krótkim czasie.
Szansa na zwiększenie zasięgów i sprzedaży
Skuteczny profil w mediach społecznościowych wymaga zrozumienia lokalnej kultury i obyczajów, jakie panują w danym kraju. Przekaz, który działa m.in. w Polsce, może być odbierany w bardzo różny sposób, np. w Niemczech lub w Szwecji. Firmy, które potrafią dostosować swoje treści kulturowo, mają możliwość budowania głębszych więzi z swoją grupą docelową.
Grupa docelowa:
Sprawnie zarządzane obecności w mediach społecznościowych, z zrozumieniem niuansów języka grupy docelowej, umożliwiają skuteczne dotarcie oraz szybkie nawiązywanie relacji z odbiorcami.
Język:
Badania wskazują, że klienci są pięć razy bardziej skłonni do dokonania zakupu na stronie internetowej, która ma treści w ich rodzimym języku. Jednocześnie 40% kupujących nie będzie robić zakupów na stronie napisanej w innym języku. Dlatego też jest logiczne, że konsumenci poczują się bardziej komfortowo w interakcji z Twoją marką poprzez wprowadzenie wielojęzycznych mediów społecznościowych.
Zasięgi:
Chociaż liczba polubień, komentarzy i udostępnień na mediach społecznościowych nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję Twojej strony w rankingu Google, umożliwia ona większe udostępnianie treści z Twojej witryny. Za każdym razem, gdy publikujesz nowy post na blogu lub stronę docelową do generowania leadów, możesz promować tę treść za pośrednictwem swoich zlokalizowanych stron w mediach społecznościowych, docierając do globalnej publiczności. Im więcej ruchu otrzymasz, tym wyższa będzie pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google, przyczyniając się do zwiększenia organicznego zasięgu.
Obserwujący:
Według badania przeprowadzonego przez MarketingSherpa, 95% aktywnych używkowników w wieku od 18 do 34 lat często śledzi swoje ulubione marki w mediach społecznościowych. Kiedy Twoja firma zaczyna korzystać z mediów społecznościowych w różnych językach, istnieje duża szansa, że ludzie z innych krajów będą śledzić Twoją firmę i stają się klientami.
Wyzwania strategii cross-border
Konkurencja, zwłaszcza w mediach społecznościowych, jest intensywna. Firmy muszą być kreatywne i innowacyjne, aby wyróżnić się spośród konkurencji i przyciągnąć uwagę użytkowników.
Wyzwania językowe: Firmy muszą zapewnić, że ich treści w mediach społecznościowych są dokładnie przetłumaczone i kulturowo odpowiednie, aby uniknąć nieporozumień. Do bólu poprawne używanie zwrotów nie sprawdzi się w mediach społecznościowych, które rządzą się swoimi prawami. Kreatywność wykracza poza językoznawstwo i nie przejmuje się czy polonista uznałby niektóre stwierdzenia za błędy językowe! Tworząc treści dla swoich odbiorców baw się frazeologią, archaizmami czy regionalizmami, dzięki którym sprawisz, że przekaz będzie interesujący i specyficzny.
Zmiany, trendy i technologie: W świecie mediów społecznościowych pewne jest tylko jedno: ciągła zmiana. Żeby przebić się do świadomości odbiorców, musisz dostosować się do dynamicznej rzeczywistości. Wbrew pozorom, prognozowanie trendów w mediach społecznościowych nie należy do najłatwiejszych, nawet na własnym rynku. Możemy być pewni, że w przyszłym roku niejedno nas zaskoczy, a dobrze przygotowane badania danego rynku pozwoli nam w podążaniu za nowością.
Współpraca z influencerami: Czy to na Instagramie, YouTube, Facebooku, TikToku czy X (Twitterze), partnerstwa między markami a influencerami nie są już tajemnicą. Jednak dobrze utarte ścieżki na własnym rynku nie zawsze można przenieść bezpośrednio na konkretne kraje. W Polsce marketing influencerski przechodzi obecnie prawdziwy boom, ale jak dotrzeć do twórców z innych krajów? W tym przypadku z pewnością pomocna będzie doświadczona agencja marketingowa. Nawiązywanie kontaktów, prowadzenie negocjacji oraz dostosowywanie strategii to zadania, które spoczywają na agencji, aby skutecznie wykorzystać specyfikę danego rynku i zbudować udane partnerstwo z influencerem.
Zarządzanie social media
Istnieje kilka powodów, dla których warto polegać na agencji social media, zamiast polegać wyłącznie na wewnętrznych zasobach lub sztucznej inteligencji (SI) do tłumaczeń czy tworzenia treści.
LemonMedia to specjaliści od mediów społecznościowych z wieloletnim doświadczeniem. Obsługujemy profile na wszystkich platformach społecznościowych, zarówno w relacji z klientem końcowym (B2C), jak i biznesowym (B2B). Nasza wiedza umożliwia nam kreowanie kreatywnych i skutecznych strategii dostosowanych do unikalnych potrzeb każdego biznesu.
Jeśli Twoja firma planuje wejście lub działa już na obcych rynkach od pewnego czasu, warto zauważyć, że silna obecność w mediach społecznościowych jest niezbędna. Czy to Niemcy, Hiszpania, Skandynawia czy Wielka Brytania, media społecznościowe są istotnym i dobrze rozwiniętym elementem życia codziennego. Dlatego też skrupulatne zarządzanie kontami jest kluczowe, aby zapewnić skuteczną komunikację z lokalną grupą docelową.
Przeanalizujemy dla Ciebie odpowiednie kierunki komunikacji, zapewnimy tłumaczenia, dostosujemy Twoje media społecznościowe, wdrożymy i będziemy realizować skuteczne treści, które zaangażują odbiorców. Przeanalizujemy i powiemy Ci, które kanały social media będą dla Twojej Firmy lub Marki odpowiednie i przyniosą Ci największy zysk.
Efektywność czasowa: Korzystanie z naszych usług w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi może zaoszczędzić czas, ponieważ dysponujemy ustalonymi procesami, przepływami pracy i sprawdzonymi metodami. To umożliwia szybsze wdrożenie strategii mediów społecznościowych w porównaniu z budowaniem wewnętrznych struktur.
Kreatywność: Człowiek i kreatywność odgrywają kluczową rolę w LemonMedia w obszarze mediów społecznościowych. Może się wydawać, że specjaliści z branży kreatywnej beztrosko rzucają pomysłami, a im bardziej „kreatywnie”, tym lepiej. Nie do końca. Celem jest stworzenie unikalnych, zróżnicowanych i atrakcyjnych wizualnie treści, dopasowanych do grupy docelowej i spełniających precyzyjnie określone cele.
Należy podkreślić, że często optymalnym rozwiązaniem jest połączenie zasobów wewnętrznych, zewnętrznych agencji marketingowych, takich jak LemonMedia, oraz sztucznej inteligencji (AI). Prawidłowa równowaga zależy od konkretnych wymagań, celów i zasobów firmy w obszarze mediów społecznościowych. Współpraca między agencją marketingową a klientem opiera się na bliskim partnerstwie. Razem planujemy treści i grafiki, zapewniając zgodność z przekazem firmy i międzynarodowym wizerunkiem. Wyraźnie zdefiniowane KPI i cele są integralną częścią naszej strategii mediów społecznościowych, zapewniając spójne i skuteczne reprezentowanie marki, promujące spójność i rozpoznawalność.