Niemcy to najbogatsza gospodarka w Unii Europejskiej, a jej rynek marketingowy e-commerce systematycznie staje się coraz bardziej atrakcyjny dla zagranicznych „detalistów”. Jakie informacje mogą być szczególnie pomocne dla organizacji zainteresowanych wejściem na ten rynek niemiecki? Jak tworzyć marketing w Niemczech?
NIEMCY – silna gospodarka i wysoka zdolność Nabywcza
Na podstawie analizy Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska), można łatwo wywnioskować, że istnieją dwa główne powody, dla których Polacy i polscy przedsiębiorcy tak bardzo cenią sobie niemiecki rynek. Są to: dotarcie do nowych klientów oraz wyjście na nowe rynki zbytu.
Rynek niemiecki charakteryzuje stabilność, którą najłatwiej można zaobserwować, analizując PKB. Pomimo sytuacji pandemicznej oscyluje on w okolicach 3,8 tryliarda dolarów rocznie.
Sprzedaż internetowa — marketing Niemcy
W Niemieckim handlu detalicznym połowę wzrostu sprzedaży stanowi właśnie handel internetowy (e-commerce). Jest to powiązane z bardzo wysokim wskaźnikiem komputeryzacji społeczeństwa niemieckiego – ponad 93% Niemców aktywnie korzysta z internetu, podczas gdy europejska średnia użytkowników internetu wynosi 81%.
Jak wielu z niemieckich użytkowników internetu dokonuje zakupów on-line? Aż 92%!
Gdy weźmiemy pod uwagę liczbę ludności tego kraju wynoszącą ponad 83 miliony mieszkańców, to końcowe wyliczenia naprawdę robią wrażenie. W Polsce liczba użytkowników internetu, którzy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zrobili zakupy on-line, wynosi niecałe 80%.
Kto i w jaki sposób kupuje w Niemczech?
Najliczniejszą grupę społeczną według badań z 2020 roku stanowią osoby w wieku 20-39 lat. Jest to prawie połowa (44,6%) wszystkich kupujących.
Jaki jest wiek klientów internetowych — Niemcy?
W zakupach on-line minimalną większość stanowią kobiety – przewaga wynosi 53 do 47 procent.
Największymi graczami na rynku tego kraju dominują takie platformy jak Amazon, Zalando, Otto oraz Media Markt. Przestrzeń rynkowa wydaje się nie mieć granic i zawsze znaleźć miejsce dla nowych graczy oraz ich oferty.
Co kupują w internecie klienci — Niemcy?
„WYBIERZ FORMĘ DOSTAWY I PŁATNOŚĆ”
W tym aspekcie kluczową rolę odgrywają usługi Deutsche Post DHL. Narodowy wykonawca usług pocztowych cieszy się bardzo wysokim zaufaniem i udziałami w rynku w wysokości aż 77 procent.
Najpopularniejszą formą płatności jest ta „za pobraniem” – niemiecki klient lubi mieć pewność co do wybranego produktu. Częstym wyborem jest także:
- PayPal
- Sofort / Klarna
- Polecenie zapłaty
- Karta kredytowa
Język jako droga do ZAUFANIA KLIENTÓW — Niemcy:
Dla klienta niemieckiego absolutnie niezbywalna jest obsługa w jego języku. To właśnie wokół takich szczegółów jak niemiecki numer telefonu kontaktowego oraz pełnej znajomości języka przez call-center buduje się wiarygodność organizacji.
Dowiedz się więcej na temat rynku niemieckiego — Reklama, Niemcy
- Google Ads w Niemczech, jak tworzyć skuteczny marketing na Niemcy?
- Prowadzenie Social Media w Niemczech, jak wejść na Niemiecki rynek?
- Influencerzy w Niemczech, agencje marketingowe Niemcy