LemonMedia Agency
LemonMedia Agency
  • Home
  • Oferta
  • Referencje
  • Newsy LM
  • Kontakt

Zalety niemieckiego rynku e-commerce – Marketing Niemcy

image
image
image
image
image
image
image
  • Kategoria Marketing Cyfrowy
  • Aktualizacja 18/11/2021

Niemcy to najbogatsza gospodarka w Unii Europejskiej, a jej rynek marketingowy e-commerce systematycznie staje się coraz bardziej atrakcyjny dla zagranicznych „detalistów”. Jakie informacje mogą być szczególnie pomocne dla organizacji zainteresowanych wejściem na ten rynek niemiecki? Jak tworzyć marketing w Niemczech?


NIEMCY – silna gospodarka  i wysoka zdolność Nabywcza

Na podstawie analizy Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska), można łatwo wywnioskować, że istnieją dwa główne powody, dla których Polacy i polscy przedsiębiorcy tak bardzo cenią sobie niemiecki rynek. Są to: dotarcie do nowych klientów oraz wyjście na nowe rynki zbytu. 

Rynek niemiecki charakteryzuje stabilność, którą najłatwiej można zaobserwować, analizując PKB. Pomimo sytuacji pandemicznej oscyluje on w okolicach 3,8 tryliarda dolarów rocznie.

Sprzedaż internetowa — marketing Niemcy

W Niemieckim handlu detalicznym połowę wzrostu sprzedaży stanowi właśnie handel internetowy (e-commerce). Jest to powiązane z bardzo wysokim wskaźnikiem komputeryzacji społeczeństwa niemieckiego – ponad 93% Niemców aktywnie korzysta z internetu, podczas gdy europejska średnia użytkowników internetu wynosi 81%.

Jak wielu z niemieckich użytkowników internetu dokonuje zakupów on-line? Aż 92%!

Gdy weźmiemy pod uwagę liczbę ludności tego kraju wynoszącą ponad 83 miliony mieszkańców, to końcowe wyliczenia naprawdę robią wrażenie. W Polsce liczba użytkowników internetu, którzy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zrobili zakupy on-line, wynosi niecałe 80%.


Kto i w jaki sposób kupuje w Niemczech?

Najliczniejszą grupę społeczną według badań z 2020 roku stanowią osoby w wieku 20-39 lat. Jest to prawie połowa (44,6%) wszystkich kupujących.

Jaki jest wiek klientów internetowych — Niemcy?

W zakupach on-line minimalną większość stanowią kobiety – przewaga wynosi 53 do 47 procent.

Największymi graczami na rynku tego kraju dominują takie platformy jak Amazon, Zalando, Otto oraz Media Markt. Przestrzeń rynkowa wydaje się nie mieć granic i zawsze znaleźć miejsce dla nowych graczy oraz ich oferty.

Co kupują w internecie klienci — Niemcy?


„WYBIERZ FORMĘ DOSTAWY I PŁATNOŚĆ”

W tym aspekcie kluczową rolę odgrywają usługi Deutsche Post DHL. Narodowy wykonawca usług pocztowych cieszy się bardzo wysokim zaufaniem i udziałami w rynku w wysokości aż 77 procent.

Najpopularniejszą formą płatności jest ta „za pobraniem” – niemiecki klient lubi mieć pewność co do wybranego produktu. Częstym wyborem jest także:

  • PayPal
  • Sofort / Klarna
  • Polecenie zapłaty
  • Karta kredytowa


Język jako droga do ZAUFANIA KLIENTÓW — Niemcy:

Dla klienta niemieckiego absolutnie niezbywalna jest obsługa w jego języku. To właśnie wokół takich szczegółów jak niemiecki numer telefonu kontaktowego oraz pełnej znajomości języka przez call-center buduje się wiarygodność organizacji.

Dowiedz się więcej na temat rynku niemieckiego — Reklama, Niemcy

  • Google Ads w Niemczech, jak tworzyć skuteczny marketing na Niemcy?
  • Prowadzenie Social Media w Niemczech, jak wejść na Niemiecki rynek?
  • Influencerzy w Niemczech, agencje marketingowe Niemcy

Rozpocznij kampanię reklamową w Niemczech…

z nami!

Napisz do nas!
image Prev Zagraniczne produkty — Jak wejść na Polski rynek? 18/11/2021
Polski rynek e-commerce, kontra niemiecki 18/11/2021 image Next

Popularne wpisy

11/04/2025

Social media w Polsce w 2024 r. Kluczowe trendy i dane dla marketingu międzynarodowego

06/02/2025

Influencer marketing w Niemczech, jako metoda dotarcia do świadomości Klientów. 

14/01/2025

LemonMedia jako operator wirtualnych biur w Niemczech!

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Ze względu na RODO zaktualizowaliśmy Politykę Bezpieczeństwa i Politykę Prywatności. Dowiedz się więcej .

Get inspired to make the most of today!

  • Google Ads w Niemczech
  • Social Media w Niemczech
  • Wirtualne biuro i adres w Niemczech dla Twojej firmy
  • Polityka prywatności

Kontakt

  • Gdańsk - Poland
    Düsseldorf - Germany
  • +48 609 179 007
  • +49 1523 76 89 297
  • info@lemon-media.pl

2025 LemonMedia Agency

Get A Lemon :)