LemonMedia Agency
LemonMedia Agency
  • Home
  • Oferta
  • Referencje
  • Newsy LM
  • Kontakt

Marketing w Social Mediach – Polska 2022

image
image
image
image
image
image
image
  • Kategoria Marketing Cyfrowy
  • Aktualizacja 18/11/2021

W okresie pandemii media społecznościowe w Polsce nabrały szczególnego znaczenia, a ich zastosowanie wykroczyło daleko poza formę rozrywki, stając się wręcz głównym spoiwem relacji międzyludzkich. Podniosło to także aktywność reklamowa firm w social mediach, bo to właśnie tam spędza się najwięcej czasu.

Do kogo firmy w Polsce kierują przekaz marketingowy?

Z kolejnej edycji raportu Hootsuite dowiadujemy się, konkretnych licz na temat użytkowników mediów społecznościowych (m.in. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) w Polsce.

W Polsce internet używa 84,5% całej populacji, czyli 31,97 milionów ludzi!

Z tej liczby aż 25,9 miliona osób używa mediów społecznościowych – jest to nie tylko dość wysoka liczba, ale także odzwierciedlenie ogólnego trendu wzrostowego.  

Ile czasu Polacy spędzają w Social Media?

Polacy w wieku 16-64 lata spędzają w internecie… 6 godzin i 44 minuty dziennie! Z tego aż 2 godziny przypadają na media społecznościowe!

Chociaż wydawałoby się, że takie portale jak: Facebook, Instagram, LinkedIn itp. powinny zrzeszać wyłącznie ludzi młodych, to obserwujemy jednak coraz większy przyrost po stronie osób w wieku emerytalnym. Przyzwyczajenie do Social Media w Polsce nie spada z wiekiem!

Najpopularniejsze Social Media w Polsce?

W Polsce króluje oczywiście Google, jak i reklamy Google Ads – używany tak do pracy, a także do rozrywki. Kolejne miejsca to właśnie Facebook i YouTube a za nimi Instagram, Twitter, Snapchat, Tik-Tok oraz LinkedIn!

Reklamy internetowe w Polsce o największym zasięgu:

W Polsce z YouTuba korzysta 25,9 milion osób, dlatego można śmiało powiedzieć, że reklama w tym serwisie dociera do ¾ populacji naszego kraju. Czego najczęściej wyszukujemy na tym portalu? Są to nie tylko filmy rozrywkowe czy muzyka, ale w dużej mierze… treści instruktażowe, edukacyjne! Polacy lubią dowiedzieć się więcej zarówno o metodach pracy czy treningu, jak i o mechanice, czy drobnych domowych naprawach!

Napisz do nas!

Kto jest na czele, jeśli chodzi o liczbę subskrybentów? Na prowadzeniu jest „Blowek” z ponad 4 250 000 subskrypcji. Kolejne miejsca przypadają; „Stuu” (4,1 mln), „reZigiusz” (3,8 mln), a poza podium znajduje się „Bazylland” (3,7 mln).

Pod względem liczby wyświetleń mamy dwóch niekwestionowanych liderów – mający ponad 2 miliardy wyświetleń „Step Records” i idący z nim ramię w ramię „tvnpl”

Facebook w Polsce — Nie tylko dla młodych osób!

Platforma Marka Zuckerberga jest najczęściej wybierana przez… osoby powyżej 35 roku życia! Reklamy Facebook Ads trafiają tam do ponad 18 milionów Polaków – znacznie częściej klikają w nie kobiety 25 razy miesięcznie przy 15 kliknięciach ze strony mężczyzn.

Polacy korzystają głównie z aplikacji do przeglądania Facebooka? 

96,6 z użytkowników korzysta do tego ze swojego telefonu. Połowa z tej liczby (45,5%) przełącza się czasem na komputer.

Jak często „lajkujemy”? Miesięczne wysyłamy nawet 30 polubień i umieszczamy do tego trzy komentarze.

Czy polskie firmy korzystają z Instagrama?

W Polsce 9,5 milion osób korzysta z tego portalu, z czego około 60% stanowią kobiety. Jeden na pięciu użytkowników platformy to kobieta w wieku od 18 do 24 lat.

Influencerzy w Polsce, kto jest najpopularniejszym influencerem w Polsce?

Okazuje się, że rodzina Lewandowskich! Piłkarz Bayernu zgromadził już prawie 21 milionów osób, a jego żona nieco ponad 3 miliony. Trzecie miejsce przypadło Veronice Bielik, a tuż poza podium znajduje się dobijający do trzech milionów Wojciech Szczęsny.

Polacy korzystają z Twittera

Reklamę na tym portalu może obejrzeć 1,45 miliona Polaków. 72% z nich to mężczyźni.

Czy Polacy korzystają z Linkedin?

Tutaj potencjał reklamowy sięga do 4,10 miliona użytkowników, z czego 52% to mężczyźni, a 9 na 10 użytkowników jest pełnoletnich.

Kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla to 97% użytkowników platformy. Osoby w wieku 25-44 to połowa wszystkich użytkowników, podczas gdy osób powyżej 55 roku życia mamy około miliona.

Dowiedz się więcej – marketing internetowy, Polska i Niemcy:

  • Google ads w Niemczech, jak tworzyć skuteczny marketing na Niemcy?
  • Prowadzenie Social Media w Niemczech, jak sprzedawać — Niemcy?
  • Influencerzy w Niemczech

Rozpocznij kampanię reklamową…

z nami!

Napisz do nas!
image Prev Polski rynek e-commerce, kontra niemiecki 21/01/2022
Rekrutujemy – dołącz do Lemon Media! 21/01/2022 image Next

Popularne wpisy

11/04/2025

Social media w Polsce w 2024 r. Kluczowe trendy i dane dla marketingu międzynarodowego

06/02/2025

Influencer marketing w Niemczech, jako metoda dotarcia do świadomości Klientów. 

14/01/2025

LemonMedia jako operator wirtualnych biur w Niemczech!

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Ze względu na RODO zaktualizowaliśmy Politykę Bezpieczeństwa i Politykę Prywatności. Dowiedz się więcej .

Get inspired to make the most of today!

  • Google Ads w Niemczech
  • Social Media w Niemczech
  • Wirtualne biuro i adres w Niemczech dla Twojej firmy
  • Polityka prywatności

Kontakt

  • Gdańsk - Poland
    Düsseldorf - Germany
  • +48 609 179 007
  • +49 1523 76 89 297
  • info@lemon-media.pl

2025 LemonMedia Agency

Get A Lemon :)