W okresie pandemii media społecznościowe w Polsce nabrały szczególnego znaczenia, a ich zastosowanie wykroczyło daleko poza formę rozrywki, stając się wręcz głównym spoiwem relacji międzyludzkich. Podniosło to także aktywność reklamowa firm w social mediach, bo to właśnie tam spędza się najwięcej czasu.
Do kogo firmy w Polsce kierują przekaz marketingowy?
Z kolejnej edycji raportu Hootsuite dowiadujemy się, konkretnych licz na temat użytkowników mediów społecznościowych (m.in. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) w Polsce.
W Polsce internet używa 84,5% całej populacji, czyli 31,97 milionów ludzi!
Z tej liczby aż 25,9 miliona osób używa mediów społecznościowych – jest to nie tylko dość wysoka liczba, ale także odzwierciedlenie ogólnego trendu wzrostowego.
Ile czasu Polacy spędzają w Social Media?
Polacy w wieku 16-64 lata spędzają w internecie… 6 godzin i 44 minuty dziennie! Z tego aż 2 godziny przypadają na media społecznościowe!
Chociaż wydawałoby się, że takie portale jak: Facebook, Instagram, LinkedIn itp. powinny zrzeszać wyłącznie ludzi młodych, to obserwujemy jednak coraz większy przyrost po stronie osób w wieku emerytalnym. Przyzwyczajenie do Social Media w Polsce nie spada z wiekiem!
Najpopularniejsze Social Media w Polsce?
W Polsce króluje oczywiście Google, jak i reklamy Google Ads – używany tak do pracy, a także do rozrywki. Kolejne miejsca to właśnie Facebook i YouTube a za nimi Instagram, Twitter, Snapchat, Tik-Tok oraz LinkedIn!
Reklamy internetowe w Polsce o największym zasięgu:
W Polsce z YouTuba korzysta 25,9 milion osób, dlatego można śmiało powiedzieć, że reklama w tym serwisie dociera do ¾ populacji naszego kraju. Czego najczęściej wyszukujemy na tym portalu? Są to nie tylko filmy rozrywkowe czy muzyka, ale w dużej mierze… treści instruktażowe, edukacyjne! Polacy lubią dowiedzieć się więcej zarówno o metodach pracy czy treningu, jak i o mechanice, czy drobnych domowych naprawach!
Kto jest na czele, jeśli chodzi o liczbę subskrybentów? Na prowadzeniu jest „Blowek” z ponad 4 250 000 subskrypcji. Kolejne miejsca przypadają; „Stuu” (4,1 mln), „reZigiusz” (3,8 mln), a poza podium znajduje się „Bazylland” (3,7 mln).
Pod względem liczby wyświetleń mamy dwóch niekwestionowanych liderów – mający ponad 2 miliardy wyświetleń „Step Records” i idący z nim ramię w ramię „tvnpl”
Facebook w Polsce — Nie tylko dla młodych osób!
Platforma Marka Zuckerberga jest najczęściej wybierana przez… osoby powyżej 35 roku życia! Reklamy Facebook Ads trafiają tam do ponad 18 milionów Polaków – znacznie częściej klikają w nie kobiety 25 razy miesięcznie przy 15 kliknięciach ze strony mężczyzn.
Polacy korzystają głównie z aplikacji do przeglądania Facebooka?
96,6 z użytkowników korzysta do tego ze swojego telefonu. Połowa z tej liczby (45,5%) przełącza się czasem na komputer.
Jak często „lajkujemy”? Miesięczne wysyłamy nawet 30 polubień i umieszczamy do tego trzy komentarze.
Czy polskie firmy korzystają z Instagrama?
W Polsce 9,5 milion osób korzysta z tego portalu, z czego około 60% stanowią kobiety. Jeden na pięciu użytkowników platformy to kobieta w wieku od 18 do 24 lat.
Influencerzy w Polsce, kto jest najpopularniejszym influencerem w Polsce?
Okazuje się, że rodzina Lewandowskich! Piłkarz Bayernu zgromadził już prawie 21 milionów osób, a jego żona nieco ponad 3 miliony. Trzecie miejsce przypadło Veronice Bielik, a tuż poza podium znajduje się dobijający do trzech milionów Wojciech Szczęsny.
Polacy korzystają z Twittera
Reklamę na tym portalu może obejrzeć 1,45 miliona Polaków. 72% z nich to mężczyźni.
Czy Polacy korzystają z Linkedin?
Tutaj potencjał reklamowy sięga do 4,10 miliona użytkowników, z czego 52% to mężczyźni, a 9 na 10 użytkowników jest pełnoletnich.
Kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla to 97% użytkowników platformy. Osoby w wieku 25-44 to połowa wszystkich użytkowników, podczas gdy osób powyżej 55 roku życia mamy około miliona.
Dowiedz się więcej – marketing internetowy, Polska i Niemcy:
- Google ads w Niemczech, jak tworzyć skuteczny marketing na Niemcy?
- Prowadzenie Social Media w Niemczech, jak sprzedawać — Niemcy?
- Influencerzy w Niemczech