LemonMedia Agency
LemonMedia Agency
  • Home
  • Oferta
  • Referencje
  • Newsy LM
  • Kontakt

Allegro Ads – poradnik dla zagranicznego przedsiębiorcy

image
image
image
image
image
image
image
  • Kategoria Allegro
  • Aktualizacja 06/07/2022

Platforma sprzedażowa Allegro to niekwestionowany lider w kategorii marketplace w Polsce. Jakie szanse daje zagranicznym sprzedawcom i co należy wiedzieć o polskim Allegro, aby w 100% wykorzystać jego potencjał?

W tym artykule dowiesz się:

  • jak z sukcesem wejść na polskie Allegro
  • jak sprzedać swoje produkty w Polsce.

Allegro, jaką popularnością cieszy się w Polsce?

Według statystyk Allegro jest prawdziwym monopolistą w branży e-commerce na polskim rynku. Aż 81% internatów z tego kraju, poszukując produktów, w pierwszej kolejności kieruje się właśnie na tę platformę. W każdym miesiącu polskie Allegro odwiedza około 22 milionów konsumentów. A to dopiero początek dużych liczb!

Allegro Polska – główny portal aukcyjny w Polsce.

Dane dotyczące Allegro na rok 2021 rok:

  • obrót 42,6 miliarda złotych (około 9,3 mld EUR),
  • wzrost od 2020 roku aż o +21,3%,
  • ilość sprzedających: 135 000.

Użytkownicy mają do wyboru aż 250 milionów ofert z przeróżnych kategorii – od motoryzacji po książki oraz zdrowie i urodę. 

O monopolu Allegro w Polsce może świadczyć chociażby fakt, że bez najmniejszego problemu wypchnęło z polskiego rynku e-commerce prawdziwego giganta tej branży – mowa o portalu aukcyjnym eBay, który w 2005 próbował zdobyć uwagę polskich konsumentów. Jak się okazało – nieskutecznie. 

Allegro – giełda nr 1 w Polsce. Idealny początek dla każdej marki.

Czego nie można sprzedawać na polskim Allegro?

Do towarów zabronionych należą między innymi:

  • alkohol – nie wliczając akcesoriów do alkoholu oraz żywności z dodatkiem alkoholu,
  • automaty do gier,
  • bazy danych oraz usługi e-mailowe,
  • broń oraz amunicja,
  • treści pornograficzne.

Dodatkowo Allegro nakłada specjalne ograniczenia na niektóre kategorie produktowe. Należą do nich na przykład:

  • oprogramowanie, muzyka i video – dopuszczone do sprzedaży pod warunkiem nienaruszania praw autorskich i praw własności intelektualnej,
  • grzyby – pod warunkiem, że sprzedający na certyfikat wystawiony przez grzyboznawcę lub mykologa,
  • chemikalia motoryzacyjne – niektóre z produktów muszą być fabrycznie nowe.

Dokładny spis wytycznych Allegro w tej kwestii znajdziecie pod tym linkiem.

Warto dodać, że Allegro pobiera prowizję od każdej sprzedaży i wynosi ona najczęściej od kilku do kilkunastu procent – w zależności od kategorii produktu. Dokładny spis opłat znajdziesz tutaj.

Jak założyć własny sklep na Allegro i sprzedawać?

Własny sklep, czyli strona z Twoją ofertą sprzedażowa to podstawa. To właśnie w nim kupujący będą mieli możliwość, by obejrzeć i kupić Twoje produkty. Samo zakładanie konta jest bardzo intuicyjne. Dla przedsiębiorcy idealnym rozwiązaniem jest założenie konta biznesowego – nie zaś tego zwykłego, które jest przewidziane dla osób prywatnych.

Konto biznesowe daje sprzedawcom wiele dodatkowych możliwości – między innymi dodanie etykiety firmy obok nazwy użytkownika oraz status Super Sprzedawcy.

Jak wygląda rejestracja – krok po kroku?

  1. Należy otworzyć stronę z opcją rejestracji i dokonać wyboru konta – konto zwykłe czy konto firmowe.
  2. W następnym etapie Allegro poprosi Cię o podanie adresu e-mail, numeru telefonu i utworzenie silnego hasła.
  3. Niezbędne będa także dane Twojej firmy – nazwa kraj, numer identyfikacji podatkowej oraz dokładny adres. 
  4. Po akceptacji regulaminu pozostaje już tylko ostatnie kliknięcie – utwórz konto.

Po wykonaniu powyższych kroków, na Twoją pocztę elektroniczną przyjdzie potwierdzenie z linkiem aktywacyjnym. Gdy w niego klikniesz, automatycznie zostaniesz przeniesiony na swoje nowe konto firmowe na Allegro.

Aby dokończyć rejestrację, wymagana jest także jednorazowa, szybka płatność online lub przelew online – w celu potwierdzenia danych. Po otrzymaniu przelewu na kwotę 1,01 PLN serwis aukcyjny w ciągu 3 dni roboczych aktywuje Twoje konto, umożliwiając Ci zarazem wystawienie ofert. Kwota ta zostanie zwrócona na Twoje konto.

Dodawanie ofert sprzedażowych Allegro – krok po kroku

Do wyboru masz kilka opcji wystawiania przedmiotów – między innymi za pomocą:

  • formularza, 
  • lub pliku csv. 

O ile druga opcja polega na zaimportowaniu pliku z danymi zapisanymi w Excelu i służy do masowego zaimportowania wielu przedmiotów, pierwsza opcja jest o wiele bardziej drobiazgowa i to na niej się skupimy.

To najczęściej wybierana opcja dodawania ofert. Aby zacząć, musisz wejść na swoje konto firmowe i wybrać opcję „Wystaw przedmiot”.

W pierwszej kolejności możesz skorzystać z opcji, którą Allegro oferuje sprzedającym – wybór produktu z katalogu, które są już w ofercie platformy. W takim wypadku dane towaru zostaną automatycznie zaimportowane z bazy katalogowej Allegro. 

Jeśli wstawiasz nowy produkt, który jeszcze nie jest obecny w katalogu Allegro – wszystkie dane musisz uzupełnić ręcznie – wliczając wybór kategorii produktu, tytuł oferty oraz uzupełnienie cech produktu.

Zawsze warto dodawać pliki graficzne o jak najlepszej jakości. Opis powinien być konkretny i szczegółowy.  Sam edytor, w którym tworzy się wizualną odsłonę oferty jest bardzo intuicyjny i umożliwia nawet przeplatania tekstu zdjęciami. Można również dodać załączniki, takie jak na przykład instrukcje montażu lub poradnik – muszą mieć one rozmiar nie większy niż 20 MB.

Istotne jest także dodanie informacji na temat gwarancji, zwrotów oraz reklamacji – znajdziesz je pod hasłem „Warunki oferty”.

Inną istotną kwestią, którą należy ustalić jest także to, w jaki sposób Twoje towary będą dostarczane.

Dostawa na Allegro – co musisz wiedzieć od A do Z

Na Allegro masz wiele możliwości dostawy swoich towarów do Polski. Kurier to jedna z najpopularniejszych opcji dostawy i oferuje naprawdę dużą ilość przewoźników. W dalszej kolejności jest Poczta Polska.

W Polsce największą popularnością cieszą się jednak paczkomaty, o których warto wspomnieć nieco więcej. 

Aż 89% badanych osób w Polsce wybiera właśnie paczkomaty jako preferowaną formę dostawy, a łączna liczba automatów paczkowych w tym kraju wynosi około 12 000. Jeśli wobec tego masz centrum dystrybucji swojego towaru w Polsce – warto zawczasu przemyśleć opcję tej dostawy. 

Warto też pamiętać, że na Allegro polityka zwrotów przewiduje możliwość odesłania towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Sprzedający ma obowiązek zwrócić pieniądze za towar kupującemu.

Allegro Finanse – czyli wszystko o płatnościach

Na polskiej platformie zakupowej szybkie płatności kryją się pod nazwą Allegro Finanse – gdzie do wyboru są takie usługi jak PayU i Przelewy24. Dają one kupującym możliwość szybkiej zapłaty za zakup, natomiast sprzedającym – łatwość w zarządzaniu płatnościami.

Jeśli jesteś sprzedającym, w celu wypłacenia środków na Twoje konto, będziesz musiał aktywować usługę PayU oraz Przelewy24 – uzupełnić dane, określić częstotliwość, z jaką chcesz wypłacać pieniądze zarobione na Allegro na swoje konto oraz zrobić przelew weryfikacyjny. 

Można także podpiąć się do systemu ratalnego Allegro Pay – i przyciągać klientów, którzy są zainteresowani zakupem na kredyt.

Wypłata pieniędzy na Twoje konto powinna dojść do końca następnego dnia roboczego.

Allegro Ads – czyli jak promować swoje oferty i sprzedawać więcej?

Do wyboru jest nie tylko reklama produktowa, ale także reklama graficzna, dostępna w różnych formatach i umiejscowieniach.

Sam panel reklamowy obsługuje się bardzo intuicyjnie. Sprzedający ma możliwość ustalenia nie tylko maksymalnego budżetu dziennego lub całkowitego, ale i maksymalnej stawki za kliknięcie lub 1000 wyświetleń w przypadku reklamy graficznej.
Warto zgłębić oferty agencji marketingowych wyspecjalizowanych na ten temat. Jedną z nich jest na przykład polsko-niemiecka agencja LemonMedia, która od wielu lat pomaga niemieckim przedsiębiorcom w prowadzeniu efektywnej sprzedaży na terenie Polski – w tym i na Allegro.

Zostaw kontakt!

Jakość sprzedaży – dlaczego ma tak duże znaczenie?

Jakość sprzedaży na Allegro ma podobne znaczenie co dobre pozycjonowanie – pozwala na wyświetlanie ofert wyżej w wynikach wyszukiwania. Im wyższa punktacja, tym lepiej.

Warto więc dopilnować w szczególności taki kwestii jak – oceny od kupujących, obsługa kupującego i szybkość wysyłki, atrakcyjność oferty, realizacja zamówień i przestrzeganie regulaminu.

Czy warto sprzedawać za pomocą Allegro Ads?

Odpowiedź brzmi – jak najbardziej. Obecnie Allegro daje sprzedającym naprawdę dużo opcji zysku i jest platformą sprzedażową o wiele łatwiejszą w obsłudze niż Amazon. Na polskim Allegro łatwiej założyć konto i nie ma potrzeby rejestrowania znaków towarowych. 

Dodatkowo Allegro ma obecnie największą ilość użytkowników ze wszystkich platform zakupowych w Polsce – 22,03 milionów. Dla porównania, według badań Mediapanel Gemius Polska – z Shopee korzysta 10,39 internautów, z Aliexpress – 9,94 milionów, natomiast z Amazona – 6,44 miliona.

Jeśli jeszcze się zastanawiasz, skontaktuj się z zaufaną agencją marketingową od Allegro.

Polsko-niemiecka agencja marketingowa — LemonMedia — usługi marketingowe:

  • Google ads w Niemczech, jak tworzyć skuteczny marketing na Niemcy?

  • Prowadzenie Social Media w Niemczech, jak wejść na Niemiecki rynek?

  • Influencerzy w Niemczech

Sprzedawaj z nami na Allegro, dzięki Allegro Ads!

We wszystkim pomożemy!
image Prev Dropshipping w Niemczech! 20/07/2022
Systemy płatności w sklepach internetowych – Niemcy! 20/07/2022 image Next

Popularne wpisy

11/04/2025

Social media w Polsce w 2024 r. Kluczowe trendy i dane dla marketingu międzynarodowego

06/02/2025

Influencer marketing w Niemczech, jako metoda dotarcia do świadomości Klientów. 

14/01/2025

LemonMedia jako operator wirtualnych biur w Niemczech!

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Ze względu na RODO zaktualizowaliśmy Politykę Bezpieczeństwa i Politykę Prywatności. Dowiedz się więcej .

Get inspired to make the most of today!

  • Google Ads w Niemczech
  • Social Media w Niemczech
  • Wirtualne biuro i adres w Niemczech dla Twojej firmy
  • Polityka prywatności

Kontakt

  • Gdańsk - Poland
    Düsseldorf - Germany
  • +48 609 179 007
  • +49 1523 76 89 297
  • info@lemon-media.pl

2025 LemonMedia Agency

Get A Lemon :)