Jakie są w dostępne w Niemczech platformy, za pośrednictwem których można rozesłać masowy mailing do odbiorców? Czy e-mail marketing nadal ma sens? Dowiedz się wszystkiego w naszym artykule!
WAŻNE! Użytkownicy bezpłatnych kont e-mail, muszą być wyraźnie poinformowani, czy komunikaty reklamowe będą automatycznie wyświetlane na liście otrzymanych wiadomości e-mail. Reguluje to w Niemczech, a także w innych krajach UE, oświadczenie o wyrażeniu zgody.
Czy reklama e-mailowa jest nadal skuteczna?
E-mail jest dziś nadal najpopularniejszą formą komunikacji. Jak donosi Internet Live Stats, co sekundę wysyła się średnio aż 2,5 mln wiadomości e-mailowych.
Do największych zalet mailingów należą przede wszystkim:
- Masowość – dzięki e-mailom możesz dotrzeć do ogromnej liczny odbiorców i to bez ograniczeń co do szerokości geograficznej.
- Budowanie relacji – kontakt personalny z klientem w obrębie jego skrzynki mailowej, to bardzo dobry sposób na to, by być z nim w ciągłym kontakcie.
- Cena – kampanie mailingowe są z reguły bardzo tanie i cechują się najwyższym współczynnikiem ROI (Return On Investment) w porównaniu do innych rodzajów kampanii marketingowych.
Najpopularniejsze platformy do newsletter’a – Niemcy
Jakie platformy mailingowe ma do dyspozycji reklamodawca w Niemczech? Poniżej prezentujemy te najpopularniejsze.
Web.de to niemiecki portal internetowy, który początkowo był katalogiem stron. Oferuje wiele usług komunikacyjnych – w tym i jedną z najpopularniejszych w Niemczech skrzynek e-mailowych.
Portal ma również dużą ofertę skierowaną do reklamodawców. Daje możliwość reklamowania się za pomocą banerów w skrzynce odbiorczej, ale także za pośrednictwem wysyłki klasycznych mailingów.
Co istotne, web.de bardzo dba o ochronę danych swoich użytkowników. Reklamodawca nigdy nie poznaje nazwiska ani adresu e-mail użytkownika, do którego wysyłany jest mailing.
Niestety samą treść musisz stworzyć samodzielnie. Aby doprecyzować odpowiednie grupy odbiorców, budżety i zawartość e-maili, potrzebne jest pewne doświadczenie rynkowe. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z profesjonalną agencją reklamową.
Największy niemiecki portal informacyjny, mający ponad 179 milionów odwiedzin w skali miesiąca.
Poza banerowymi reklamami oferuje także masową wysyłkę newsletter’a oraz dostęp do tak zwanych giełd pocztowych.
Co warto jednak podkreślić – wysyłane przez T-Online automatycznie wiadomości e-mail lub biuletyny muszą również oferować wszystkim adresatom możliwość rezygnacji z subskrypcji bezpośrednio w odpowiedniej wiadomości e-mail.
Niemiecki portal internetowy, który obecnie działa głównie jako dostawca usług e-mailowych. W jego ofercie nie mogło oczywiście zabraknąć także e-mail marketingu.
Łączna ilość użytkowników poczty na GMX to około 5 milionów osób.
Platforma to nie wszystko, liczy się realizacja newsletter marketing
Kampania mailingowa nie powiedzie się bez odpowiedniej strategii. Do tego potrzeba nie tylko narzędzi, ale i znajomości zwyczajów konsumenckich potencjalnych klientów.
Interesujący content w języku odbiorców, odpowiednie targetowanie to coś, czym zajmujemy się od wielu lat – i z czym jesteśmy w stanie Ci pomóc. Sprawdź naszą ofertę.