Fulfillment to przekazanie przez sklep internetowy działań logistycznych do zewnętrznej firmy!
Dzięki temu pozostaje Ci wyłącznie skupić się na:
- Obsłudze klientów
- Marketingu
- Rozwoju biznesu
Jakie są etapy procesu?
- Producent wysyła towar do operatora logistycznego.
- Operator magazynuje i pakuje cały asortyment
- Zamówienie ze sklepu internetowego jest przekazywane do systemu magazynowego
- Operator przekazuje produkt kurierowi, drukuje dowód sprzedaży i etykiety przewozowe
- Zamówione produkty błyskawicznie trafiają do klienta!
Jakie są zalety fulfillmentu?
- Oszczędność czasu i środków – pakowanie i wysyłanie pojedynczych paczek zlecasz podwykonawcy
- Usprawniasz procesy logistyczne – wysyłasz wyłącznie hurtowe ilości produktów
- Możesz skupić się rozwoju działań marketingowych
Jakie są wady tego rozwiązania?
- Brak pełnej kontroli nad stanem wysyłanego zamówienia
- Brak dostępności dla mikroprzedsiębiorstw
Fulfillment w Niemczech – jak zacząć?
Za naszą zachodnia granicą istnieje kilka głównych firm realizujących usługi fulfillmentu. Do prawdziwych gigantów należą Amazon, Eurohermes, Octopia, czy Hubbo. Ich oferty pozostają niezwykle zróżnicowane pod względem cenowym, jak i wymagań związanych z ilością sprzedawanych towarów.
Dodatkowo warto zwrócić uwagę na takie elementy jak:
- po czyjej stronie pozostanie obsługa klienta
- jak przebiega proces zwrotów i reklamacji
- czy operator w ramach swojej usługi pakuje towary według instrukcji producenta